Leeftijdscheck

Wij vragen altijd naar uw leeftijd, in de winkels en ook online. Bent u 18 jaar of ouder?

Menno's Borrelhuis
Gedempte Gracht 46
1741 GD SCHAGEN

Openingstijden

Ma: 13.00-17.30
Di: 9.30-17.30 uur
Wo: 9.30-17.30 uur
Do: 9.30-17.30 uur
Vr: 9.30-17.30 uur
Za: 09.30-17.00 uur
Zo: gesloten

vrijdag 29 november open tot 20 uur, Koopzondagen: 1 december, 22 december en 29 december van 13.00 tot 16.00 uur

Menno's Borrelhuis úw topSlijter 100% vakmanschap

Fine Taste Good Living

iDIN

iDIN als vertrouwde oplossing

r

iDIN logo rgb 512 pixelsPer 1 juli 2021 zijn we voor alcoholhoudende verkoop in Nederland verplicht een sluitende leeftijdsregistratie te voeren. Dit was voorheen alleen noodzakelijk aan de deur bij aflevering, maar nu dus ook al voordat u kunt bestellen. Wij vinden dit een uitstekende ontwikkeling en hebben gekozen voor iDin. Overigens vindt er nog steeds te allen tijde leeftijdscontrole plaats bij aflevering. 

iDIN is heel kort gezegd een in Nederland door een samenwerking van banken bedachte methode om je te identificeren of je leeftijd te verifiëren. iD is een afkorting van identificatie, terwijl de IN staat voor inloggen. Deze samentrekking van de functies heeft de naam iDIN opgeleverd.

Hoe werkt het?
iDIN is eigenlijk gelijk aan iDEAL, een al in de markt bekende en vertrouwde dienst. Het werkt bijna op dezelfde manier en wanneer u iDIN gebruikt zal de lay-out u vast bekend voorkomen. U logt in bij uw eigen bank waar we opvragen of u  18 jaar of ouder bent. Het enige wat wij ontvangen en registreren is een bevestiging dat u 18+ bent. Niets anders, meer hebben wij niet ook niet nodig. Na de eerste verificatie slaan het ook voor u op in uw account, zodat u bij een tweede bestelling (als u inlogt met het acoount dat geverifieerd is natuurlijk) dit niet meer hoeft te doen.

Veilig
iDIN is een veilig systeem. Wij ontvangen alleen de leeftijdsverificatie. We krijgen via iDIN geen inzage in uw financiële gegevens, zoals saldo- en betaalgegevens. Bovendien wordt na het identificeren of inloggen de verbinding tussen bank en ontvanger weer verbroken. Omgekeerd ontvangt je bank ook geen gegevens over bezochte webpagina’s of bestellingen en dergelijke.

Voor meer informatie kunt u hier alles lezen: https://www.idin.nl/consumenten/